Selamat Datang Dan Terima Kasih Kerana Melayari Blog Ini

Khamis, 10 Disember 2009

Najib yakin langkah Thailand bantu penduduk Islam

NARATHIWAT 9 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengakhiri lawatan tiga hari ke Thailand dengan melahirkan keyakinan terhadap langkah-langkah kerajaan negara itu dalam membantu penduduk Islam di selatan.

Perdana Menteri berkata, berdasarkan kepada perbincangan beliau dengan Abhisit Vejjajiva, beliau yakin Perdana Menteri Thailand itu mempunyai pendekatan dan dasar yang boleh menjurus kepada keamanan dan kedamaian di wilayah tersebut.

"Saya berharap penduduk Islam memberi peluang kepada usaha yang akan terus dilakukan oleh kerajaan Thailand agar kawasan ini akan dapat menjadi sebuah kawasan yang aman dan lebih tenteram," katanya.

Beliau berkata demikian semasa menyampaikan ucapan ketika bersama-sama Abhisit melawat Institut Islam Attakiah, di sini hari ini.

Turut hadir isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Saziman Mansor.

Perdana Menteri berkata, penduduk Islam di Thailand perlu terus menjadi pendokong kuat kepada falsafah 'di mana bumi dipijak di situ langit di junjung'.

"Tuan puan perlu menunjukkan taat setia kepada negara, raja dan Perlembagaan Thailand selagi ia tidak bertentangan dengan ajaran Islam," katanya.

Najib berkata, menjadi golongan minoriti di sebuah negara seperti Thailand adalah satu ujian yang sudah ditentukan oleh Allah SWT.

Sehubungan itu, Perdana Menteri menyeru umat Islam di wilayah itu menunjukkan contoh terbaik termasuk dari segi akhlak kerana ia adalah perintah Allah. -

UTUSAN /* CSS Social Media */ #sosmed{margin:20px 0;padding-top:15px;} .nengah{text-align:center!important} .smGlobalBtn{display:inline-block;position:relative;width:40px;height:40px;padding:0px;text-align:center;color:#fff!important;font-size:20px;font-weight:normal;line-height:2em;border-radius:25px;-moz-border-radius:25px;-webkit-border-radius:25px} .facebookBtn{background:#3b5998;opacity:0.4} .facebookBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f09a"} .facebookBtn:hover,.twitterBtn:hover,.googleplusBtn:hover,.linkedinBtn:hover,.pinterestBtn:hover,.rssBtn:hover{color:#fff;opacity:1} .twitterBtn{background:#00ABE3;opacity:0.4} .twitterBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f099"} .googleplusBtn{background:#e13138;opacity:0.4} .googleplusBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f0d5"} .linkedinBtn{background:#0094BC;opacity:0.4} .linkedinBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f0e1"} .pinterestBtn{background:#26ae91;opacity:0.4} .pinterestBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f0d2"} .rssBtn{background:#fb5a03;opacity:0.4} .rssBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f09e"}

Tiada ulasan:

Catat Ulasan