Selamat Datang Dan Terima Kasih Kerana Melayari Blog Ini

Jumaat, 9 November 2012

Kursus Pemerkasaan Pembantu Penerangan - Jabatan Penerangan Johor 2012

FORUM BELIA

Kursus ini telah diadakan pada 01hb hingga 04 hb November 2012. Dengan menaiki bas yang disediakan oleh jabatan kami menuju ke Hang Tuah World Heritage Hotel Melaka untuk berkursus. 

Pada mulanya sedikit tekanan diterima kerana tugasan pertama untuk menjadi panel forum dengan tajuk Belia - Generasi Pemimpin Yang Mencorak Masa Depan Negara. Apalagi seperti biasa, mencari maklumat, kerana apa yang ingin kita sampaikan perlu menjawab soalan, maklumat sampai dan difahami. Dari kumpulan 6, kumpulan 6 juga merupakan farum yang terakhir, ok la tu, boleh tengok cara orang lain dulu. 

Selesai forum, baru selesa tidur walaupun selama 3 malam memang tak lena tidur, dek kerana bunyi burung dari malam hingga ke pagi. Selesai forum peserta lebih kepada ceramah berkaitan tugas dan persembahan berkumpulan. 

Beberapa pengajaran yang diperolehi, 1. mengenal sikap dan perwatakkan orang dan cuba menerima walaupun tidak bersetuju. dan 2. disebalik mencari maklumat, aku diingatkan bagaimana cara mendidik anak mengikut peringkat usia mereka dari pencarian di laman web. 

Kerana kursus ini, terpaksa bekorban untuk membeli celcom broadband, kerana arahan.  Lupakan semuanya, jom tengok2 apa yang jadi, apa terjadi, apa nak jadi dengan kami semua ni.... 

TAKLIMAT MENGENAI FB DAN TWETTER


APA YG DIA ORG TENGOK YE...


SENARAIKAN KEPERLUAN SEBELUM MAJLS, SEDANG MAJLIS DAN SELEPAS MAJLIS


BELAJAR BUAT MENARA GADING HAHAHAHAHAHA


PALING TINGGI LA NI.....



KERJA BUAT KOTAK EEMMMM.......


KUMPULAN BERJAYA PALING CEPAT....


SEDIHNYA KAMI GAGAL WALAUPUN CUBA 2-3 KALI....


INI PULAK TUGASAN SAMPUL TELUR HAHAHAHAHAHA


/* CSS Social Media */ #sosmed{margin:20px 0;padding-top:15px;} .nengah{text-align:center!important} .smGlobalBtn{display:inline-block;position:relative;width:40px;height:40px;padding:0px;text-align:center;color:#fff!important;font-size:20px;font-weight:normal;line-height:2em;border-radius:25px;-moz-border-radius:25px;-webkit-border-radius:25px} .facebookBtn{background:#3b5998;opacity:0.4} .facebookBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f09a"} .facebookBtn:hover,.twitterBtn:hover,.googleplusBtn:hover,.linkedinBtn:hover,.pinterestBtn:hover,.rssBtn:hover{color:#fff;opacity:1} .twitterBtn{background:#00ABE3;opacity:0.4} .twitterBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f099"} .googleplusBtn{background:#e13138;opacity:0.4} .googleplusBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f0d5"} .linkedinBtn{background:#0094BC;opacity:0.4} .linkedinBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f0e1"} .pinterestBtn{background:#26ae91;opacity:0.4} .pinterestBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f0d2"} .rssBtn{background:#fb5a03;opacity:0.4} .rssBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f09e"}

Tiada ulasan:

Catat Ulasan