Selamat Datang Dan Terima Kasih Kerana Melayari Blog Ini

Jumaat, 8 Julai 2011

Festival Seni Gunung Ledang




Festival Seni Gunung Ledang ini diadakan pada 14 Mei 2011 bertempat di Perkarangan Gunung Ledang Resort. majlis ini telah dirasmikan oleh Yang Berhormat Senator Datuk Maglin Dennis D'Cruz.




Apa yang ingin dikongsikan bersama adalah mengenai tugas seperti biasa sebagai Juruacara. Terasa sungguh sakit hati bila bangun seawal pagi, bersiap untuk menjalankan tugas, tiba-tiba dimaklumkan bahawa juruacara malah alat siaraya juga tidak di perlukan, pihak urusetia negeri telah menyewa pihak swasta untuk majlis ini.




Mujurlah ada pameran Jabatan Penerangan Negeri Johor untuk majlis ini, dan aku hanya duduk dan berada di Boot Jabatan sehingga majlis perasmian selesai. Apa yang berlaku ini bukan pertama kali, tapi rasa tak puas hati, aku telah siapkan skrip dengan pantun-pantung yang bersesuaian, tapi akhirnya buang aje.




Pameran dari jabatan yang terlibat




persembahan silat dari persatuan silat tempatan




Persembahan kebudayaan India





gerai makanan juga tidak ketinggalan




persembahan istimewa dari Noraniza Idris serta kumpulan tariannya






Jabatan Kemajuan Orang Asli Negeri Johor juga mengambil peluang turut serta dalam pameran






Pameran dari Jabatan Penerangan Negeri Johor






para pengunjung mencuba kois dari pameran Jabatan Penerangan





sebahagian dari persembahan pancak silat






Johor FM juga membuka Studio Mini sempena Festival yang diadakan ini






Ketibaan Yang Berhormat Senator Datuk Maglin Dennis D'Cruz










/* CSS Social Media */ #sosmed{margin:20px 0;padding-top:15px;} .nengah{text-align:center!important} .smGlobalBtn{display:inline-block;position:relative;width:40px;height:40px;padding:0px;text-align:center;color:#fff!important;font-size:20px;font-weight:normal;line-height:2em;border-radius:25px;-moz-border-radius:25px;-webkit-border-radius:25px} .facebookBtn{background:#3b5998;opacity:0.4} .facebookBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f09a"} .facebookBtn:hover,.twitterBtn:hover,.googleplusBtn:hover,.linkedinBtn:hover,.pinterestBtn:hover,.rssBtn:hover{color:#fff;opacity:1} .twitterBtn{background:#00ABE3;opacity:0.4} .twitterBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f099"} .googleplusBtn{background:#e13138;opacity:0.4} .googleplusBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f0d5"} .linkedinBtn{background:#0094BC;opacity:0.4} .linkedinBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f0e1"} .pinterestBtn{background:#26ae91;opacity:0.4} .pinterestBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f0d2"} .rssBtn{background:#fb5a03;opacity:0.4} .rssBtn:before{font-family:"FontAwesome";content:"\f09e"}

Tiada ulasan:

Catat Ulasan